تعریف ۸۱ پروژه زودبازده برای محلات منطقه ۷ شهرداری مشهدمقدس اعمال تخفیف ۲۲درصدی درصورت پرداخت نقدی بدهی ساختمانی شهرداری مشهد تا پایان تابستان ۱۴۰۳ مطالبات کارکنان و پیمانکاران شهرداری مشهد باید پرداخت شود| هفت ساله شدن شورای ششم مطالبه عمومی است در صدوبیستمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس چه گذشت؟ (یکم مرداد ۱۴۰۳) درباره کوچه «حاج‌حسن» مشهد که قدمتی ۱۰۰ ساله دارد صدور مجوز استخدام ۵ هزار آتش نشان در سراسر کشور استیضاح شهردار مشهد از دستورکار شورا خارج شد + فیلم کشف جسد بدون هویت در شهرک مهرگان مشهد (یکم مرداد ۱۴۰۳) ترافیک سنگین در بزرگراه آزادی، بولوار وکیل‌آباد و سه‌راه خیام در مشهد (یکم مرداد ۱۴۰۳) کیفیت هوای پنج منطقه کلانشهر مشهد امروز پاک است (یکم مرداد ۱۴۰۳) گلایه شهروندان از سرریز آلودگی‌ قصابی‌ها به پیاده رو خیابان آیت الله عبادی مشهد شهرداری بانی پویش‌های فرهنگی | نگاهی به عملکرد موفق پویش «نذر من» در مشهد افزایش مازوت سوزی با کاهش گاز تحویلی به نیروگاه توس مشهد برگزاری کارگاه نقاشی «زیارت رنگ‌ها» با موضوع اربعین در مشهد امامی‌راد: طرقبه‌شاندیز دایه مهربان‌تر از مادر نمی‌خواهد | گسترش مشهد به سمت طرقبه‌شاندیز معضلات فراوانی درپی دارد اجرای ۱۳۰ هکتار پارک، هسته مرکزی شهر مشهد را به ارتفاعات جنوب وصل می‌کند شهروند خبرنگار | درخواست امتداد خط ۴ قطارشهری مشهد تا میامی + پاسخ فرماندار مشهدمقدس: امروز در نقطه‌نقطه شهر، پروژه فعال وجود دارد شهردار مشهدمقدس: بوستان جهان‌شهر، بزرگ‌ترین پارک شهر است پروژه جهان‌شهر؛ مهم‌ترین دستاورد دوره ششم مدیریت شهری | احداث ۱۳ پارک ویژه بانوان در مشهدمقدس درباره مزرعه تاریخی «سرده» و قناتی که مشهدی‌ها را سیراب می‌کرد
سرخط خبرها

حجت‌الاسلام والمسلمین دست‌پروری دار فانی را وداع گفت

  • کد خبر: ۱۵۳۰۹۹
  • ۱۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۶
  • ۱
حجت‌الاسلام والمسلمین دست‌پروری دار فانی را وداع گفت
حجت‌الاسلام والمسلمین «حسین دست‌پروی» استاد حوزه و دانشگاه دار فانی را وداع گفت.

به گزارش شهرآرانیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین «حسین دست‌پروری» از اساتید حوزه و دانشگاه مشهد، صبح امروز دار فانی را وداع گفت.

مراسم تشییع و نماز بر پیکر آن عالم فقید، امروز جمعه ۱۲ اسفند ساعت ۱۵:۳۰ در صحن کوثر حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود.

گفتنی است مرحوم حجت‌الاسلام والمسلمین دست‌پروری در حسین‌آباد گرمسار به دنیا آمد. تحصیلات ابتدایی و دبیرستان را به عنوان دانش‌آموزی ممتاز در گرمسار سپری کرد. برای تحصیل در رشته الکترونیک وابسته به دانشکدة نیروی هوایی به تهران عزیمت کرد. وی در آن دانشکده به عنوان یکی از ممتازان تحصیلی برای تکمیل دوره‌های آموزش زبان انگلیسی و مهارت‌های فنی به آمریکا اعزام شد.

وی پس از اتمام تحصیلات و مراجعت به ایران در همان دانشکده به تدریس مشغول شد و به تناسب محل خدمت، لباس افسری به تن کرد. اما با وجود کتمان روحیات و فعالیت‌های مذهبی و دیدگاه‌های انقلابی، فشار‌های دانشکده و مسئولان وقت گاه و بی‌گاه او را از ادامه فعالیت باز می‌داشت. گرچه مشاوران روحانی او، وی را به صبوری و حفظ سنگر و مراقبت از نیرو‌های مستعد آن دانشکده دعوت می‌کردند، اما عاقبت، در سال ۱۳۵۶ استعفا داد.

او در سال ۱۳۵۸ به مشهد آمد و تحصیلات حوزوی را آغاز کرد. با راهنمایی برخی از مدیران و اساتید حوزه، به صورت شبانه‌روزی و ظرف ۵ سال، دوره مقدمات و سطوح مقدماتی و عالی را با تلمذ نزد اساتیدی همچون حضرات آیات سیبویه، مرتضوی، اشرفی‌شاهرودی و موسوی‌شاهرودی به اتمام رساند. وی در مقطع خارج فقه و اصول، وی در حلقه درس مرحوم آیت‌الله حاج میرزا‌علی آقای فلسفی (ره) شرکت جست.

بهره‌مندی استاد دست‌پروری از نظریات و آرای مرحوم صفایی، طراوتی متفاوت به سخنان او داده است و بی‌شک فصل تازه‌ای از ابلاغ و بلاغ دینی را توسط وی در محافل دانشگاهی و مجالس طلبگی رقم زد.

در خلال این سال‌ها، وی به‌صورت جدی وارد عرصه خدمت تبلیغی شد به ایراد سخنرانی‌های مذهبی و بیان معارف اعتقادی و اخلاقی پرداخت و به سرعت مورد توجه محافل دانشجویی و طلبگی و نهاد‌های انقلابی قرار گرفت.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۵۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۲
0
0
خداوند رحمتشون کنه و همچنین برادرشون آقا رضا
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->